V průběhu několika desetiletí klenotníci z firmy Cartier vyvinuli nejen módě nepodléhající, kultovní a naprosto klasické předměty, ale také praktické doplňky pro každodenní používání. Důkazem budiž například náramkové hodinky, bez nichž si jen málokdo umí představit svou existenci. Značku Cartier založil v roce 1847 Louis-François Cartier, který převzal dílnu po svém mistru, Adolphu Picardovi. Filosofie značky byla jasná – módní trendy slepě nenásledovat, ale originálním způsobem je vytvářet. Zkrátka vyrábět šperky, jež nikdy nevyjdou z módy a zároveň se stanou malými avantgardními uměleckými díly.
V roce 1898 převzal vedení společnosti Cartierův vnuk Louis, který přemístil hlavní sídlo značky do legendárních prostor na Rue de la Paix 13 v Paříži, tzv. náměstí klenotníků, jež je dodnes srdcem společnosti. Další dva vnukové pak společnost rozšířili do Londýna a New Yorku. Co však stojí za tak markantním úspěchem značky? Především prostý fakt, že téměř každý rok přišla s něčím osobitým, novým a typickým pro určitou dobu. Od počátku založení si značku oblíbili nejrůznější slavní. Jde například o slavnou dědičku The Washington Post, Evalyn Walsh McLean, módního návrháře Yves Saint Laurenta nebo herečku Elizabeth Taylor.
Nebyl by to Cartier, kdyby nezačal koketovat s dalším rozvíjejícím se odvětvím – s výrobou parfémů. Vyrábí vysoce kvalitní a žádané parfémy různého voňavého spektra od klasických orientů až po svěží či ovocné vůně. Těšit se tak z neotřelých, vždy něčím výjimečných parfémů, může opravdu každý.